Ψωρίαση

Η ψωρίαση είναι μια χρόνια υποτροπιάζουσα φλεγμονώδης δερματοπάθεια. Δεν είναι μεταδοτική και προσβάλλει περίπου το 2-3% του πληθυσμού. Χαρακτηρίζεται από εναλλαγή περιόδων εξάρσεων και υφέσεων.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πάθηση που αφορά στο δέρμα μπορεί να επιβαρύνει αρκετά την ποιότητα ζωής κάποιων ασθενών.

Η
αιτιολογία της ψωρίασης δεν είναι πλήρως γνωστή. Είναι σαφής η ύπαρξη μιας κληρονομικής προδιάθεσης που σε συνδυασμό με εκλυτικούς παράγοντες (π.χ. το στρες) είναι υπεύθυνοι για την εκδήλωση της πάθησης.

Η
κλινική εικόνα της ποικίλει. Υπάρχουν διαφορετικές μορφές ψωρίασης αλλά η πιο συχνή μορφή εκδηλώνεται με ερυθρές πλάκες που καλύπτονται από αργυρόχροα λέπια.

Το εξάνθημα εντοπίζεται συνήθως σε αγκώνες, γόνατα, τριχωτό της κεφαλής, κορμό, αλλά είναι δυνατόν να παρουσιαστεί και σε άλλες περιοχές (με διαφορετική κλινική εικόνα), όπως σε παλάμες, πέλματα, γεννητικά όργανα, πτυχές, νύχια. Ένα ποσοστό ασθενών με ψωρίαση παρουσιάζει ψωριασική αρθρίτιδα, μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή αρθρώσεων και απαιτεί έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση.

H ψωρίαση δεν θεραπεύεται οριστικά, ωστόσο μπορεί να παρουσιάσει ύφεση για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Ψωρίαση

Οι θεραπευτικές επιλογές σκοπό έχουν τον έλεγχο των συμπτωμάτων, και αυτές είναι:

Τοπική θεραπεία

Φωτοθεραπεία (υπεριώδης ακτινοβολία)

Φάρμακα χορηγούμενα από το στόμα

Βιολογικοί παράγοντες (σε ενέσιμη μορφή) χρησιμοποιούνται τα τελευταία χρόνια για την αντιμετώπιση της μέτριας εως σοβαρής ψωρίασης που δεν ανταποκρίνεται στις προηγουμένως αναφερθείσες θεραπείες ή όταν ο ασθενής έχει αντένδειξη για αυτές.

Η θεραπεία εξατομικεύεται για κάθε ασθενή με σκοπό τη βελτίωση των συμπτωμάτων.
Ο δερματολόγος είναι ο ειδικός ιατρός για τη διάγνωση και την επιλογή της κατάλληλης θεραπείας, έπειτα από κλινική εξέταση του ασθενή και λήψη ιστορικού.